lördag 13 mars 2010

raggarrunda!





,


-ÄÄÄÄÄÄÄÄÄVETYYYYYR!!!
Med Annikas fina, nya, gamla bil drog vi på raggarrunda till Bengan. Helt fantastiskt, solen lyste, Annika körde säkert, Bebben var med, Adina satt där bak, Returen var öppen och jag hittade en fin kavaj för 20 spänn.
Innan jag flyttade till Dalsland har jag aldrig känt något behov av att ha bil och har således inget körkort, sanningen är att jag aldrig ens har övningskört... men det ska bli ändring på det!
För att citera Annika "Friheten luktar vattenmelon, hörrni!" Det ingick en wunder baum i bilköpet såklart. Och sen kunde vi konstatera att Putte (ja bilen heter så, men vi har inte behövt putta på han än) spinner som en katt, en ganska gammal och rostig katt!

Ibland behöver man lite lugn och ro. Jag tog en hemmadag igår och tog hand om mitt försummade hem. Hade nästan glömt bort att jag har en lägenhet efersom jag praktiskt taget bott i skolan de senaste två veckorna. För att få motivation att städa bjöd jag hit vännen Linus att äta middag, man kan ju inte vara asocial hela dagen. Vi rostade grönsaker i ugnen och frossade i glass med chokladsås, mums!
När det nu är rent hemma så passade jag på att ta hand om mig själv också, så morgonen började med morotsjos, det här kommer att bli en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar