tisdag 30 mars 2010

tebax i ruta ett!

Så blev det så där igen, att jag inte tar mig tid att skriva... det är jäkligt synd för jag glömmer så fort.

Kanske är det för att jag inte känner att jag har tid eller för att jag tycker att det inte händer något särskilt. Men tänker jag efter och tar mig tid så finns det ett antal saker jag borde skriva om... det första är det avslutade kostymprojektet, som trots tidsbrist blev färdigt. Jag hann till och med fota kostymen på min underbara modell Kacper, det var fantastiskt att arbeta med en verklig person som dessutom kunde agera i kläderna. Klassen hade presentation och efterföljande vernissage i utställningshallen, punschpraliner och Gipsy Kings.

Sen var jag bara så trött, så trött och ville bara sova i hundra år. Då drog filmfestivalen i gång, tänk en egen filmfestival i lilla, glesbygds Dalsland, det är fint! Jag flyttade hit för att bli textilkonstnär (eller något i den stilen) men har istället blivit biografmaskinist, har även upptäckt en fasination för maskinestetik. Dessutom fick jag ta med min kärlek och titta på ett par filmer, fick nästan lite nykär-pirr i biomörkret.

Den obligatoriska och ständigt återkommande VGK-veckan minns jag tillbaka som i ett töcken En stark längtan att få krypa tillbaks i sängen och dra täcket långt över huvudet och inte vakna på väldigt, väldigt länge. Mot slutet av veckan blev jag lite mera medgörlig och lyckades åstadkomma ett par modellstudier i alla fall.

Igår satte en kurs igång, vi ska jobba med rum. Jag försöker vara positiv, nyfiken och engagerad men verkar ha fastnat lite i någon sorts trotsighet där jag ifrågasätter allting. Det börjar bli lite pinsamt, men förhoppningsvis går det över om jag får lämna Långed några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar